Bitter f*****

I onsdags var vi å såg balen.
Jag/vi fick som vi hoppades, trots att de inte var vi som skulle gå balen igen.
De regnade hela natten, hela förmiddagen men när balparen samlades ute å skulle börja gå, tack å lov, fick vi uppehåll!
Tyckte så synd om dem som hade långt släp på finklänningarna åsså blev dom dyngsura :( Uscha! Men men, inget att göra åt. Tack för uppehållet iallafall! :)



I torsdags (igår) vaknade jag med ett ryck av att Jessie vaknade kl 09.45 å kollade på mobilen.
Hade fått ett sms av Eva "Tar du egen bil till stan eller ska ja hämta upp dig kl 09.50?"
SHIT! Ja fick brådis upp ur sängen, gick in till Jessies rum å möttes av de största leendet man bara kan få av henne, min skatt! Godmorgon å puss å upp ur sängen å vällingen fick hon dricka vid matbordet denna morgon, istället för i sängen medan ja ligger å snosar på henne :) <3
Ringde Eva å hon var ändå, som vanligt, lite sen så vi hann precis bli klara me frukost, blöjbyte, av/påklädning å tandborstning så kom hon :)


Vi mötte upp Jennifer på stan å for på synoptik där Eva valde ut 3 glasögon att ta hem å prova, å sen for vi på valhall å åt "kyckling taco rulle" minns inte va de hette, fick hjärnsläpp ;P
Där blev ja även ruskigt irriterad å kunde inte riktigt njuta av maten, anledningen behåller ja för mig själv.

Sen åkte vi till Eva en sväng å sen till Happis på skopunkten å barnenshus där ja köpte lite godis å sen hem.
Eva å Veikko hade ärenden där, ja å Jessie förljde bara me som sällskap.

Sen hem i stress från Happis å de första ja gjorde när ja klev in genom dörren hos Eva var att börja krusa Emmas hår å "sminka" henne lite sotig i ansiktet så hon liknade Ronja Rövardotter.
De var nån Trixen avslutning å man kunde vinna grejer å man skulle därför klä ut sig till olika Astrid Lindgren karaktärer.
Super kul var de å styla hennes hår å allt :) <3

Emma kom 2:a å vann 250kr för bästa utklädnad :) Stolt! :)

Hann dock inte se de för fick efter att ja fixat Emma, åka iväg på Apoteket innan dom stängde kl 18.00 å Trixen grejset började 18.00 å när Emma var klar var klockan 17.35.
En sölgubbe stod framför mig i kön å surrade me expediten så ja hade god lust å gå fram å säga att ja minsann inte har hela dagen på mig å att jag har bråttom å att dom får väl fortsätta prata när ja fått de ja skulle ha, me gjorde de såklart inte ;P

Istället blev ja arg å gick me dendär ilskan å stressen inom mig å stressade tillbaka till Eva för att hinna åka med dom till Trixen grejset. I samma veva som ja kommer på deras gård sticker hon från gården!
Jaha å då hann ja inte med iallafall! Fly förbannad igen, såklart.
Vet inte va de är me mig å mitt humör! (endast igår-som tur var!)
PMS förmodligen... :S

Så från första gången där på Valhall när jag blev irriterad bygdes på mer å mer för varje grej som hände den dagen å på kvällen när de vart så stressigt till Trixen så exploderade ja bara.
Behöver ja säga att ja surade å var arg å butter hela kvällen?
Elias fick ge Jessie kvällsgröten å göra iordning henne för natten å sen gick ja å la henne, då hade ja hunnit lugna mig.
Finnhumör, eller vad? :P haha*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback