Akuten besök

För ca 2 v sen började ja känna en tryckande ilande känsla som om ja inte kunde andas å nån tryckte hårt runt bröstet på mig. Efter ja lämat Jessica på dagis å promenerade hem (500 meter hem) å ko till uppförsbacken så var ja så andfådd å hade så ont att jag var tvungen att stanna 4 gånger i backen.
Ringde syster eftersom de var andra gången inom en kort tid som jag fått dessa smärtor men denna gång gick de inte över efter en god natts sömn. Hon berättade att precis så kände hon när hon fick sin propp i lungan så de var bara för mig att ringa 1177 å rådfråga. de ringde i sin tur till Vårdcentralen so beordrade mig att genast åka till akuten å kolla upp de!
Sagt å gjort, Elias kom från jobbet å hämtade upp mig, Jessica var ju på dagis så vi åktedirekt å dom tog emot mig direkt. kopplade upp mig i en EKG maskin me massa kablar å tog blodprov å satte in blodförtunnande medel via armen. Men allt såg bra up å provena visade att jag är fullt frisk
Därefter kom läkaren å gjorde UL på mitt hjärta å mina lungor, som såg bra ut även dom å inget fel alls.
Elias frågade lite snällt om vi inte kunde titta om man kan se bebisen (var i v 13+4 då) å jovisst han kunde testa men försäkrade oss om att han aldrig tidigare testat om de går att se ett foster så å han visste inte var han skulle sätta den riktigt så ja instruerade honom ;)
Å va fick vi se? En fin bebis med 2 armar å 2 ben som sparkade å hade sig med ett litet hjärta som tickade så fint.
Nu kunde ju inte han se om bebis är frisk å räkna kotor å så eftersom han inte är utbildad mot de men de gjorde oss inget. Vi fick verkligen se att de finns ett till litet livligt liv i min mage å vi log från öra till öra bägge två. De gjorde min dag mkt enklare. :)
 
Läkaren sa bara åt mig att de kan vara magkatarr/ gallproblem så ja får inte äta mkt fet mat ofta eller stark mat godis eller så men godis är ja ändå inte sugen på så de gör inget.
 
Efter besöket for vi å åt då elias  hade lunch å sen for han å jobbade igen å ja tog bilen så jag slapp gå å hämta Jessica från dagis. Gjorde fortfarande lite ont så efteråt åkte vi hem å jag gav jessica mellis å hon ville se film så de fick hon, då ja passade på att ligga ner å vila. Hon är så klok å snäll Jessica, strök mig på huvudet å magen flera gånger å sa att jag måste vila så bebisen får vila :) <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback