Andra sf måttet m bebis nr 2 :) 27/1-15

Blodtrycket minns ja inte. men de är lägre än innan ja blev med barn iallafall. som sist oxå.
 
HB:t låg på 106 denna gång å järntabletter kan ja inte ta denna gång då ja blir stenhård i magen av 2 å tar ja fler än 2 så blir de tvärtom. ja blir lös i magen å får spy varannan gång hela nätterna :( så köpt blutsaft fr att se om de hjälper men ja är så dålig på att komma ihåg å ta dom så ja tar blutsaft när ja minns åsså tar ja 2 tabletter niferex å dricker c-vitamin till å ettglas vatten å ett stort päron. då verkar de funka för magen iallafall, men järnvärdet verkar inte gå upp av de :(
BM sa doch att bara de inte sjunker under 100 så är de ok. men när ja väntade Jessica var de jätte noga att de skulle ligga på minst 114 så ja blir lite kluven där :(
 
Hjärtljuden låg på 134-140 denna gång :)
 
SF måttet låg på 26 så allt var bra enligt BM :)
 
Nästa gång ja ska dit är ja i v 33. Ska dit den 24:e februari :)
 
Känns helt overkligt att vi ska få en till bebis :) <3 Längtar så sjuuukt mkt!
 
Efter besöket hos bm fick ja en tid på Grytnäs VC hos en läkare ang. sjukskrivning som Sunderbyn rådde mig om.
Så fredagen den 30:e januari for ja dit å de gjorde tester å frågade massor av frågor å hon konstaterade att en sjukrskivning definitivt behövs i dehär laget. Dels för att ja ska varva ner så bebis inte föds för tidigt å dels för att ja har så himla svårt å gå å röra mig då de strålar en smärta från vänster ljumske neråt benet som gör att ja vaggar å haltar när ja går å dels för att ja får förvärkar av att bara böja mig eller göra nån lättare aktivitet som att tömma/flla diskmaskinen eller tvättmaskinen så de är tur ja har en man som hjälper mig med de. när vi hänger tvätt ger han mig ett klädesplagg åt gången så ja slipper böja mig, då behöver ja bara hänga upp den :) å han tömmer diskmaskinen å ja fyller den osv. fast ofta hjälps vi åt med de oxå typ jag ger han sätter in i maskin eller jag ger å han sätter in i skåpen :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback