Ensamheten flåsar mig i nacken

Gumman ligger å sover.
Vår 7 månaders parvel <3
Jo, för idag blev hon 7 månader :)
6 å 7 månaders fotona lägger ja in i helgen då jag får tid, de går ingen nöd på mig iallafall ;)

Nu ikväll har ja suttit å funderat lite. På livet i allmänhet.
Livet är knepigt ibland å mann ska spela sina kort väl.
Ibland skulle man bara vilja spola tillbaka tiden å göra vissa saker ogjorda eller rätta till sina "misstag", kanske uttrycka sig på ett annat sätt å ta lite lättare på saker.
Men i stundens hetta så är de inte alltid så enkelt att snabbt hitta ett bra ordval.

Nej, de har inte hänt något. Men ja tänker tillbaka.. Funderar å klurar.
Den ena saken ja klurar på hände för ca 2 år sen å den andra ca 5 månader sen.
Faktiskt så är de så att vänner har ja inga. Men kompisar har ja.
Vänner får man hålla hårt i för vips så är dom borta om man slösar med tiden.
Tiden tickar på alldeles för fort ibland.

2 personer jag tänker på. 2 personer ja borde träffat mer men inte gjorde.
De hade kunnt vara annorlunda. Kanske. Eller så inte.
Men hade jag kunnat spola tillbaka tiden lite så kanske.
De var dock inte jag som tog avstånd. Men de spelar ingen roll vem av oss som gjorde vad.
Borde ha luskat ut varför personerna gjorde de.
Dels berodde de ju på mitt tillstånd (gravid) men de tycker jag är en dålig ursäkt.
Bara för att ens vän blir gravid så behöver man ju inte sluta höra av sig liksom?

Så nu sitter ja här ensam. Inte helt ensam, men ibland känns de så ensamt.
Speciellt när bvc sköterskan frågar om ja inte har andra vänner som har barn?
Hade, var mitt svar. Men de sket sig de oxå.
Så sjuuuukt tråkigt..
Jaja, ni fattar inte änns va ja drillar om ;)

Men ja känner mig fast. Låst. När ja väl träffar gamla kompisar igen som man inte träffat på länge så blir de liksom.. stelt. Onaturligt. Fumligt. Konstigt.

Nya bekantskaper man träffat före/efter Jessica är oxå lite kluriga.
Träffa kan man ju göra men de är en annan historia om personkemin går ihop.
Eller kemin å kemin, men mann måste ju ha nåt å prata om!!
Nån mer än jag som har svårt å komma på vad man ska prata om när man träffat en person nyligen å försöker knyta en kontakt, åsså bara, går de inte! De tar stopp å man får tunghäfta å vet inte va man ska prata om. Sjukt jobbigt dedär..

Nä nu ska ja försöka sluta må illa (jag å älskling har ätit lite chips å dipp, chips börjar ja må illa av).

Den 28:e ska ja modella förresten ;)
Ska bli kul :) Enda problemet: vad ska ja ha för kläder?
En sånhär gång skulle ja vilja ha en vän.
För vänner är ärliga å tänker på sin väns bästa sidor.
Kompisar vet man aldrig med :P

Puuuuss!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback