"De borde vara klart å betalt..."

Kollade på internetbanken om ja fått mina pengar från försäkringskassan (föräldrapenningen).
Å neeejdå, självklart inte. Blev såklart arg å ringer till F-kassan på en gång.
Hon som tar emot mitt samtal säger att hon inte kan se vad som händer i ärendet just nu å att allt borde ju vara klart å betalt.
-"Men de kommer ju inga pengar, va ska jag leva på?" frågar ja henne.
Hon svarar:
-"Jadu, ja vet inte va ja ska säga till dig men ja kan ge dig numret till din handläggare så får du ringa henne..."
Fick namn å nummer till henne å ringer, ringer igen, en gång till...
Hon svarar inte. Såklart.
Blir så less! Att de aldrig kan sluta tjorva!
Vad ska ja betala räkningar, mat mm. med om inte med pengar som dom sitter å håller inne!
Varför kan dom inte ge mig den lägsta summan som man får även om man aldrig jobbat?
Nejdå, inte änns DE kan man få.
Hur arg man än är åt dom, vad man än säger, så händer de I N G E N T I N G !
Jaa, dom är nog sugen å betala kronofogden räkningarna åt mig då...
Förbannade skit kassor!


går till....:

Deffinitivt!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Teresa

Åh så typiskt att de ska dra ut på sånna viktiga saker. Jag ska skicka mina papper idag om föräldra peng. Skulle ha skickat de för flera veckor sedan, men umeå kommun kunde aldrig skicka rätt papper så de drog ut de hela. Hoppas man hinner få då till den 25 okt.



Hoppas de ordnar sig för dig.

Postat av: Helena

spelar ingenroll de ska kunna kolla ändå det har de då kunnat varje gång jag ringt, ring igen och säg nu löser du detta åt mig. kan klaga på deras hemsida också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback