På bättringsvägen - "peppar peppar ta i trä"

Idag mår ja lite bättre. Ingen huvudvärk å febern sänks 2 timmar efter panodil intag.
Fortfarande snorig, men då är de inte jobbigare än att snyta sig å sen sätta nässpray så hålls näsan uppen halva dagen, skönt.
De enda som ännu känns jobbigt är hostan  slemmet i halsen som gör att ja hostar. Pga att ja hostat så mkt så har ja även nu fått träningsvärk i magen :S

För exakt en vecka sen blev ja sjuk :S Tiden går fort men ändå sååå sakta ibland.
För en vecka sen pinkade ja bara morgon å eftermiddag å 1 gång på natten, de var allt.
Nu har ja börjat gå å pinka mer så ja tar de som ett sätt att allt är på bättringsvägen å att sjukdomen far ut genom pinket å ja spolar bort de gladeligen å har lust å säga "adjö, kom aldrig mer tillbaka!".

Jag är otroligt glad över att Jessica ännu är frisk. Hade varit betydligt jobbigare ifall hon oxå varit sjuk :(
På måndag bär de av på BVC å Jessica ska få sin 5 månaders spruta.
Denna gången kan inte Elias komma med å trösta både henne å mig så ja får försöka klara av de själv.
Men tror de känns lättare för mig denna gången då ja vet hur hon reagerar...
Inte säkert hon reagerar lika starkt denna gången.. Försöker iallafall intala mig de :) Hehe*

Nä, nu ska ja ta å snyta mig å sätta nässpray, sen måste ja örsöka orka mig ut i köket å kolla va ja kan äta som går fort.. djuriskt sugen på lax å potatis men ja orkar inte skala potatisen :S Får se hur ja gör..

Jessica sover nu å innan hon somnade fick on äta lite potatis/palsternacka som hon tyckte var jätte gott :)
Så de ska hon få mer av när hon vaknar å efteråt får hon hennes vanliga mat ;) hehe*

Snyta mig, var de ja....

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback