Varit på EKG å hjärt UL

Blev väckt kl 8 av att Elias kusin Tommy ringer å säger att han är på G till oss å hälsa på :)
Länge sen man såg han så de var bara upp å hoppa som gällde :P
Sen skjudsade Tommy å Elias mig till sjukan kl 10.10 (hade tid kl 10.30).

Men iallafall:
-Idag har ja varit på dedär skitans EKG:t å ultraljudet på mitt hjärta.
Allt var bara bra, sa han.
Blodet flödade som de skulle å klaffarna å kamrarna var precis som dom skulle å han sa att ja har ett fint hjärta :)

Trodde de skulle vara en gammal snusk gubbe som skule göra dehär UL:et men istället så var de en karl i kanske 35-40 års åldern som visade mycket respekt med att ja itne ville visa "flickorna" så mkt så han kollade på skärmen hela tiden istället för på mina bröst. De kändes bra. Inte alls så obehagligt som ja trodde...
Men han själv verkade lite nervös å vågade knappt se på mig :P haha*

De enda som var skit var att ja var tvungen å cykla med totalt bar överkropp pga alla dom där "lapparna" hon fäste överallt på min kropp :S De var lite obehagligt när de liksom inte var nånting där som skylde mina boobies :P
Åsså kollade hon (de var en kvinna med oxå på själva EKG:t) blodtrycket varje minut som ja cyklade på cykeln.
De var bara bra å som de skulle hela tiden å max trycket var kring 155/65. Å de var efter 25 min på cykeln.
EKG kurvan var perfekt å han tyckte de var riktigt bra me tanke på att bebisen är beräknad om 6 veckor.. :)
Men ja fick massa mjölksyra i låren å de kändes liksom skakigt när ja ställde mig efter ja cyklat klart.
Sen hade ja ätit lite dåligt innan (bara druckit saft å ätit en kladdmuffin)
Men me de får ja skylla mig själv :P

Fick 4 sammandragningar av att cykla oxå. De dumma är att ja fattar inte varför ja fick göra dehär nu såhär sent i graviditeten. För ja har ju fått beordrad vila :S
Så de är deras fel om ja får massa förvärkar osv idag.
Blir att vila resten av dagen..!

Sen fick ja ta nå blodprov på ämnesomsättningen. De vet ja dock inte resultatetpå ännu men de är säkert bra de å.

När han gjorde UL:et så for han just över livmodern å ja låg där helt spännd å hoppades på att han skulle slinta lite så ja fick se våran gullunge en andra gång  :) Men de gjorde han tyvärr inte :P haha*

Nåväl. Nu har ja lagat mat, ätit å ja mår bra igen :P

Elias har köpt en ny tv (50") som dom håller på å koppla in nu.. :)

Bye så länge :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback