Trött

Natten spenderade ja på soffan.
Skulle upp tidigt idag så ja behövde sova å var verkligen jätte jätte trött.
Hittade ingen bekväm ställning, alls!

Måttet var rågat när ja jut höll på å somna å älsklingen börjar tugga på CHIPS i sängen medan han såg tv på alldelens för hög volym för att vara kväll. Klockan 00.30!!

Då tog ja kudden under armen å rusade ner, gick på toa å sen la ja mig på soffan å sov.

Klockan 08.00 ringde min mobil, dax å vakna.. Trött som attan.
Lämnade urin prov på vårdcentralen halv 9.

Sen hem igen å försökte växka Elias. Men de gick inte. Han steg inte upp fören halv 12 om ja itne minns helt fel.

Fint väder har de varit å är de idag, men ändå har ja ingen ork.
Börjar misstänka att de är när ja stiger upp på kommando å inte får vakna av mig själv..?

Tog fram BB väskan å började packa in kläder å blöjor osv i den som ja vet att vi ska ta med.
Packar resten eftersom. Men de kändes bra å börja nu eftersom då slipper ja hålla på å packa å tjorva å fundera uti allt som ska me när ja är ännu tjockare å otympligare..

Måste även komma ihåg å packa ner nå tidningar så ja har nåt å läsa på BB.
Å datorn sa ju me sen. Å min egna kudde. Mjukis kläder, kamera osv.
Men de är ju ingen idé å packa de NU :P haha*

Elias har redan tänkt ut filmer vi kan se på när vi är där för att få tiden å gå ifall vi blir där länge.
De vet man ju inte..

När ja viker bäbi kläder å tänker på förlossningen så är ja inte rädd.
Men när ja bara tänker på förlossningen så börjar ja må illa.. :(

Läste nånstans att den sista veckan ska mamman sova med bebisens "snutte filt" för att bebisen ska känna sig trygg sen när den känner mammans doft från filten.
Så de ska ja försöka komma ihåg å göra.
De blir dendär lejon snuttisen från Barnenshus som blir snuttis till våran lilla (lagt ut bild på den tidigare)

Nå iallafall så har vi, efter att ja packat ner lite i BB väskan, varit ner på stan för att betala tandläkarräkning å avboka tiden på Hår å Naglar så ja får fundera lite till hur ja ska göra me de..
Är FRUKTANSVÄRT sugen å göra den!
Hon sa att akryl håller bäst å liksom suger sig fast i nageln så ja är påväg å ta risken :P
Håller de inte så vet ja ju varför de släppte..
Men isåfall gör ja de just innan nästa helg nångång så ja har naglar på min födelsedag iallafall :P haha*

Åsså köpte ja nagelstärkande nagellack från Kids and Teens för nu har mina egna naglar börjat växa så de syns lite.
Å ser dom ut å växa fort å vara hårdare nu är förut (mitt hår är starkare nu än innan ja blev gravid) så kan ja lika gärna ha mina egna naglar fram till efter ja har ammat.. :P
Anmingen gör tydligen så att man släpper jätte jätte mkt hår :(
ÅH NEEEJ! Jag som alltid tappat massa hår fram till kring vecka 20 in i graviditeten.

Sen har ja sovit från kl 16 å nånting till 18.30 typ.. Idag igen!
Synd när de är soligt ute. Å nu orkar ja inte gå ut längre. Bara me hunden..


Från de ena till de andra:

Nåt som är "aningen" jobbigt är när bebis  ligger så högt upp nu så ja inte kan göra annat än sitta spikrak i ryggen. Hittar INGEN bra sitt eller ligg ställning. ÅÅH!! 8 veckor plus minus 2 veckor kvar av detta elände.

Längtar efter att bebisen kommit ut mer än nånsin nu.
Är less på å vara tjock å gravid å inte kunna ta på mig sockarna, skorna, byxorna eller trosorna ordentligt.
(Måste dra efter andan å sitta i skräddar ställning när ja tar på mig kläder på nedre kroppen..

Vatten är godare än nånsin nu.. Riktigt gott med ett stort glas vatten då å då.
Är ju bra å göra de oxå för att ja ska slippa få vätska i kroppen (sluppit de än så länge).

Nåväl, nu ska ja se arga snickaren.. Sen Gray´s å sen BB å sen kommer Elias hem..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback