tråkig

ja, de ordet beskriver mig idag..
Jobbat från 9.30-13 (inte så länge ja vet men ja tar va ja får) å redan kl 10 börjde yrseln igen!
Åh, ja fattar inte varför de inte ger sig! Svettades (trots att ja var kall) å blev helt snurrig så var tvungen å springa till första bästa soffa så ja kunde lägga mig, men ja hann inte så de fick duga å lägga sig på ett toagolv fullt me bakterier.. de var dock svalt å skönt :P
Efter att de gått 20 min å ja började känna mig bättre så gick ja upp till sjuksyster på jobbet å kollade blodtrycket ifall de va de som spökade, men nej, ja hade bra blodtryck men min PULS var skyhög trots att ja legat ner i ca 20 min å vilat! 129 var min puls uppe i.. Hon sa att antingen berodde de på de, eller oxå är de nå me mina blodvärden eller så.. De borde då inte vara att ja behöver mer järn, för ja tar en Niferex (järn kapslar) varje dag.
Men vågade inte be henne kolla blodsocker osv så ja gick ner på avdelningen igen å fortsatte "jobba" som att inget hänt å ja mådde jätte bra. De hade gått bra om de inte var för de att alla såg att ja var kritvit i nyllet.. ja skäms när de blir så för ja känner mig så vek :( De är sjukt jobbigt att behöva ha yrsel som inte släpper på flera timmar.. Kan inte gå nå länge på stan, kan inte gå i affärer om ja har mkt kläder på mig (värmen blir för mkt), kan inte jobba då ja står å går å böjer mig helatiden, kan inte änns gå omkring hemma nå mkt, för då får ja yrsel å MÅSTE lägga mig ner direkt å dricka dricka dricka å sen inte röra mig ur fläcken på över en timma.. annars ger de sig inte.. Hujja!

Nämen sedär! De vart ÄNNU mer klagomål..
Nog för att ja skriver blogg för att ja själv ska komma ihåg hur de kändes å hur ja mådde när ja var gravid, så de är mig själv ja gnäller åt :P haha*

Imorgon bär de av me min syster dotter Jennifer till hennes mamma (min syster). Hon frågade om ja ville hänga på dit efter hon slutat jobbet å visst vill ja de :D Så vi blir där några timmar iallafall å skulle äta middag där osv..

Gubben är på jobbet å ja är SJUUUUKT uttråkad å känner mig bara tråkig! Vill ha varma sommar kvällar så ja kan vara ute å titta på allt som händer, de är på sommaren allt kommer till liv. Till å me jag :P

Men de är inte mer än 2 månader å 6 dagar till den mesta snön är borta å ja blir 21 år :) Snön BRUKAR då vara borta till dess, nån liten hög här å där kan de vara men de gör ju inge ;)
Åsså är de ca 3,5 månader till bäbis ser världen utanför magen för första gången :P
Hihi....

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jannice

har du nånsin haft sådär före graviditeten? För jag brukar ha dom besväre till och från. Värst är det om jag har ätit eller druckit för lite. Då kan jag bli helt varm i kroppen, ibland helt klibbig så håret blir helt blött i nacken :s Sen börjar det trycka i skallen och jag blir yr och det svartnar lite ibland. Det kan bero på många saker, stress å orolighet, näringsbrist, vätskebrist, osv.. Lägg märke till hur mycket du dricker åså, det blev bättre för mig när jag började ha lite koll för då kunde jag som se varför det blev som det blev ibland :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback