Förvärkar å nya förlossnings tankar...

Ligger på soffan å försöker slappna av till tråkiga tv program..
Ett tappert försök å få förvärkarna att ge sig, liksom..
Funkar inte riktigt..

Elias är i Morjärv me Fredde å gör nå å de blåser upp till oväder här på Stenbäcken :(
Ja gillar inte åska. Har aldrig gillat de.
Obehagligt när det mullrar nära inpå så de känns som om huset ska rasa ihop av skallret å blixtarna är ännu värre :(
Man blir så rädd att de ska slå ner nånstans i närheten :(
Huvva!

Nä nu får förvärkarna lugna sig lite å ja kan somna lugnt så bebis inte kommer en natt/morgon då de är ett riktigt busväder. Jobbigt å åka iväg i sånt väder..
Plus att man aldrig vet hur länge dom blir i Morjärv.
Elias har mobilen hemma utan ström men Fredde skulle se till å ha mobilen nära ifall de börjar bli mer "akut", men de tror ja inte, inte för tillfället iallafall.
farligt är de inte ännu men lite nervös har ja börjat bli nu när ja tänker på förlossningen..

Rädd att ja inte ska klara av de.
Att ja kommer ge upp å protestera å säga så dumt som många många andra "jag vill inte ha barn mer" osv.
Fått en ny känsla oxå.. Eller rädsla kanske..
Ja känner som om de vore pinsamt att föda å ligga där å bresa å knösa när Elias är med.
Men vill ändå ha med han liksom.
Svårt å förklara..

Känns som om han kommer tänka bara på de sen när man liksom fått klartecken att börja leva som vanligt igen å påbörja "intimiteten" efter förlossningen..
Kommer han säkert inte göra, säkert bara ja som tänker så nu, men ändå..
De är mina tankar just nu, iallafall..
Börjar nånstans känna att "ja vill inte föda, ja ska inte föda, de får nån annan göra åt mig".

Blä, dehär känns inte bra.. :(
De pirrar liksom av spänning men oxå "rädsla" inför de som komma skall...

Saknar min karl mer än nåt annat just nu <3 Elias <3

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma - mamma och gravid

Jag tänkte likadant när jag skulle föda min första men när allting väl börjar så finns det ingen annan än sin sambo man vill ha med och inne på förlossningen så hamnar man som i sin egen bubbla och tänker inte alls så mkt på hur man ligger eller låter/säger. Man blir så inne i sitt och alla tankar runt om kring när det har börjat. Kommer att gå jätte bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback