Behöver er hjälp, mammor!

Försöker söva Jessica..
De är ett enda vaggande å promenerande... pust!
Nu sitter ja å gungar henne i famnen iaf.
Elias skruvar så när han är färdig ska vi bannemej fara å duscha!
Vill byta rent i våran säng å i Jessis säng..

Mornarna är alltid met häktiska då ja först byter på henne innan ja ammar henne i sängen å sen försöker få hon å rapa så ja kan lägga ner henne medan ja klär på mig å sen när ja klätt på mig ska ja gå ner me henne,, mobilen, amningsnappen mjölkuppsamlaren som är full i mjölk å mitt glas som ja alltid har brevid sängen.
Varför ja inte går i 2 omgångar?
För de knakar i höfter å rygg när ja går i trappor å för att ja måste gå å bära omkring henne tills hon somnar igen annars är hon ledsen å de skär i mitt mamma hjärta.
Så fast ja skulle vara dö hungrig så kan ja inte äta fören hon somnat.
Åsså släppa ut hunden för morgon behoven mitt  allt de..

Nån som har nån idé om hur ja skulle kunna göra på mormarna??

Känner mig usel som inte kan komma på nåt annat sätt som får morgnarna att rulla på smidigare men de är nu på sista tiden hon börjat bli "klängig" å ska vara i famnen så ofta som möjligt..
Man känner sig rätt handikappad me bara en hand..

Men då kommer ja alltid att tänka på att de finns ju mammor som sitter i rullstol eller har andra handikapp, som har bebis å dom klarar ju de så ja borde ju oxå klara de, då känner ja mig rätt dålig som förälder...

Nån av er som använt amningsnapp å mjölkuppsamlare samtidigt som kan sätta sig in i min situation?
Jobbigt å gå ner efter varje matpaus för å diska av grejerna på natten.. *suck*
Ja har då frysen full i mjölkpåsar.
Minst 50 st kom Elias fram till...
Så de är ju ett plus iaf :P
Om de bara kunde gå å amma utan amningsnappen...

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara 18 år & mamma till Noah

När Noah vill klänga brukar jag sätta honom i bärsjalen. Först skriker han som fan, men efter 2-3 minuter blir det knäpptyst och så blundar han av vaggandet. Annars funkar ju bärsele också men det belastar deras små ryggar lite mycket såhär i början. Och så har vi babyskyddet inne också som jag sätter honom i ifall han är vaken men inte på dåligt humör. Sen så börjar han få lite små rutiner så jag passar på att laga mat osv precis när han har somnat och så har jag babyvakten med mig till köket så jag hör om han vaknar. Annars får man helt enkelt göra saker med en hand, det funkar det med om man hittar ett bra sätt att bära på! :) I början fick jag byta binda mitt i natten med honom på ena armen och det var en jävla cirkus men man lär sig efter ett tag vad som funkar. Annars kan man lägga ner barnet på en filt på golvet. Sen finns ju napp också om man nu vill använda det, som kan ge lugn om hon är orolig. Dessutom är napp smärtstillande om hon har ont i magen, då när barnet suger så frigör det smärtstillande hormoner i kroppen. Noah ville alltid tutta förut när han hade ont i magen men det blev ju bara en ond cirkel eftersom han fick ännu ondare när han åt, så napp blev det ända alternativet för oss även fast vi inte ville använda det från början... :/

Postat av: Maria

Första månaden är det lite svårt att komma på bästa sättet att göra allt på, men det kommer med tiden. Har för mig att jag gick hungrig i början, för jag kunde inte heller äta frukost förrän min tjej somnade om. Därför är det alltid bra att ha något flytande hemma, som man kan dricka från paketet ;) tillexempel nå yoghurt eller blåbärssoppa, så man får i sig lite så man inte blir matt och yr, så får man äta bättre när hon sover igen :)



När hon blir någon månad, så kommer hon kunna roa sig själv lite mest troligt så du hinner äta, plocka och fixa hemma :) Från typ 2 månaders ålder fick min tös ett gym och det kunde hon ligga i rätt länge och roa sig, så jag fick äta frukost :)



Som Sara skrev, har ni testat napp!? Min tjej var väldigt gnällig och otröstlig och hade svårt att sova, men nappen blev våran räddning! Inget tröstsnuttande på bröstet + att nappen blev som en liten trygghet. Har du någon snuttefilt åt henne? När min tjej hade svårt att sova, så skvätte jag massa bröstmjölk på en snuttefilt och den sover hon med nu varje natt :) Det luktar ju lite mamma ;)



Du kanske ska ta upp bärselen, så du kan sätta henne i den när du går ner så har du iallafall 2 fria händer :)



Du har säkert hört allt tidigare, men det är iallafall mina tips :)

Postat av: Landkrabba

Jag ammade inte särskilt länge, blev bara knappt fyra veckor. Använde amningsnapp hela tiden på grund av att jag har platta bröstvårtor. Tyckte det var otroligt jobbigt och psykiskt påfrestande och sonen var gnällig och klängig och ville bli ammad hela tiden. Samma dag som vi gav honom nappflaska med ersättning för första gången blev han som en ny bebis. Jag misstänker att jag antingen hade för lite mjölk eller att det var för jobbigt att suga med amningsnappen. Hur som helst. Jag hade flera ammningsnappar, just för att slippa diska och så på natten. Jag hade dem dessutom i en burk med vatten, för mig fäste de bättre när de var blöta.



Såg i en kommentar hos Sara att dottern din vaknar när du tar ur henne ur selen. Det gör vår son också. Vår sele, Baby Björn Original tror jag den heter, går att knäppa loss hela delen som bebisen sitter i. Böjer mig över soffan/dubbelsängen och lossar hela paketet så får han helt enkelt sova på "ryggstödet" eller vad man skall kalla det. Fast han är mycket lugnare nu, sover bättre och så vidare så har inte behövt använda selen som sömnpiller på ett tag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback