Vecka 20 (igår)

Mått skit dåligt heeela helgen. Mått illa HELA TIDEN! Natten mot lördag fick ja inte sova änns 10 minuter pga illamående å kramper å skakningar. kunde inte röra mig ur fläcken på över 6 timmar för då kändes de som om ja skulle kräkas (fast ja har inte spytt en enda gång fast de känts som om de ska komma upp hela tiden).
Jätte hemskt! mår fortfarande jätte illa HELA TIDEN, men kramperna har slutat å jag har fått sova en hel natt. Känner mig helt trött å slut i hela kroppen å mår inte alls bra. Haft skakningar å illamående förut många gånger oxå men då har de brukat gå över när ja tillslut somnat. Men nu kunde ja ju inte somna.. Konstigt..

Nog klagat nu :P

I lördags gick ja in i vecka 20 :)
Alltså har halva tiden gått :) Jippiiii, de närmar sig att ja ska få hålla i mitt lilla knyte :)
Fast ändå känns de så långt borta då de är lugnt över en meter snö överallt å över 24 minus ute.
(på tisdag har dom lovat 36 minus!!!!) å när förlossningen närmar sig ska man kunna bada ute :P
Känns som en enighet :P med de är ju trots allt 20 vecko till de ungefär.. Får ju se sen om han eller hon kommer de datumet de är beräknat.

Från å med denna vecka ska jag börja måtta mitt magomfång för att se om de ändras nånting vecka efter vecka.. intressant :) Måttade idag å då hade jag 83.5 cm just under naveln där ja är som "tjockast".
Innan jag blev gravid har ja varit 75 cm just under naveln där ja då var som "tjockast". de artar sig :)

Har dock inte kollat vikten ännu. Vägde 44 kg innan graviditeten så de ska bli intressant å se om ja lagt på mig något.. ska till BM imorgon å då ska vi kolla vikten så återkommer med de då :)

Drömde i natt att ja fick en pojke som vägde så mkt att ja knappt orkade hålla i honom (!)
Drömmer alltid att de blir en pojke så vi får väl se.. majoriteten får ju flickor så de blir säkert flicka, men vilket som, ja blir lika glad ändå :) Den är ju våran alldeles egna :) hihi..

Snart ska ja åka å hämta Elias från stan, får se hur ja pallar de, vill bara ligga ner, orkar inget annat.. :(

Återkommer med bild från vecka 20 å vikt imorgon. Måsta ladda kamera batteriet så ja kan föra över till datorn..

Hejsvejs så länge :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback