Nu blir allt bakåt skjutet 1 vecka å 2 dagar

så när ja skrivit att ja var i vecka 19 var ja i vecka 17+5. för ultraljudet brukar väl vara ganska säkra på sina veckor å dagar...? Nåväl, bara en sak som är konstig då. Jag har aldrig varit gravid tidigare så ja har med andra ord aldrig känt några sparkar förut så de konstiga är att näa ja trodde ja var i vekca 17+5 kände ja första rörelserna å när ja var i vecka 18+0 kände ja första sparken. alltså kände ja den första sparken i vecka 16+5.. de är va ja hört, ganska ovanligt när man väntar första barnet.. därför trodde ja att ja verkligen var i vecka 18+0 när ja kände första sparken, men tydligen inte..
Ganska häftigt att ja känt så tidigt sparkar. å sen vecka 18 (som ja trodde) alltså vecka 16+5 har ja känt sparkar VARJE DAG. å nu mer än nånsin när ja trodde ja var i vecka 20 å egentligen är i vecka 18+6 nu...

Vet inte om ni hängde med? Men me andra ord blev allt konstigt. förut var de på en torsdag jag ändrade vecka. nu blir de på Lördagar istället....

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: johanna

alla graviditeter är olika, så du må känna sparkar :) jag kände mina första "sparkar" i 18+ och runt vecka 27-30 känner man rörelserna oftare än sparkar :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback