Ringde förlossningen igår =/

Blev tvingad av syster å mamma vill säga. Klockan 21.30

Hade många täta sammanhängande "förvärkar" som hon från förlossningen sa.
Jaha, nu är de inte sammandragningar längre.. =O
(Hade sammandragningar hela dagen efter klockan 14.00)

Hon rådde mig att komma in på en undersökning utifrån de jag förklarade åt henne i telefon, men ja lydde inte.

Efter att ja pratat med henne blev ja så nervig å orolig att ja fick springa ner för trappan å in på toa för ja trodde på allvar att ja skulle spy. Men de gjorde ja inte.. Som tur är. Hatar å spy.

Satt på toa en stund å började skaka i hela kroppen, sådär som ja brukar skaka om jag är övertrött å överansträngd å de var de som gjorde att ja inte åkte in på en undersökning.
Kände att ja var nog bara helt slut i kroppen. Har inte vilat NÅNTING sen ja var barnvakt hos brorsan, dvs sen måndags, utan jag har varit igång heeela tiden där, å sen tokstädade ja hemma för att brorsorna skulle komma å sen har ja lagat 2 mål mat om dagen å mellan mål å fixat frukost å kvällsfika å kommit (varje kväll) i säng efter kl 00.00, tror inte de var nå bra.

Normalt sätt brukar ja varken äta så många mål mat om dagen å å vara igång sådär mycket och komma i säng sent.)

Så både mitt hjärta å min hjärna sa mig liksom att "Linda, du är bara trött å överansträngd. Gör så lite som möjligt nu å vila massor å försök sova nu så blir de bra!" å de blev bättre.

Elias satt å kollade Bigbrother medan ja somnade å sen vaknade 22.30 av en sammandragning.
Väntade till den gick över å gick på toa, hämtade ett glas vatten å gick å la mig igen.

Bebisen härjade å vände å skruvade på sig som en galning. SÅ mycket att de tillslut blev obehagligt.
Vart Elias än satte handen så följde den efter, VARJE RÖRELSE! Höl på å bli galen.
Fick 2 till sammandragningar.
Sen när Bigbrother slutade (23.00) somnade ja igen.
Vaknade kring 01.00 å gick upp å på toa, sen upp å la mig igen.

Sen har ja sovit som en stock till 04.50 då ja vaknade helt pigg.
Väckte Elias som ändå skulle stiga upp å fara på jobbet. De ösregnade/ösregnar så ja körde han dit.
Ska ju ändå hämta han sen plus att ja var klarvaken å kunde inte somna om.

Nu äntligen vart de bättre sändning på tv:n så ja kan se Vakna med The Voice..
Konstigt nog brukar ja somna till de, fast meningen liksom är att man ska vakna.
Men ja har ju inte brådis nånstans så ja kan lika väl somna, de är ju bara bra.
Från å me nu ska ja sluta vara igång hela tiden å sådär mycket.
För allt dåligt verkar börja sen.
Efteråt.
När jag börjar varva ner.

Nu mår ja lite små illa så ska lägga bort datorn å lägga mig på soffan, försöka hitta en bekväm ställning å somna.

Har inga måsten fören efter klockan 13.00 så...

Måste bara tillägga att ja ska nämna detta till min BM å om de blir såhär igen så åker ja in på en undersökning direkt. Bara för att. Men igår kändes de inte som om ja behövde nåt annat än sömn å vila.

Natti natti en stund nu.. :D

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback