Min bror har fått en son :)

I måndags kväll ringde han (min bror) å fråga om ja kunde komma å vara me deras ungar till idag då dom skulle åka till BB :)

Man kan ju självklart inte säga nej, klart man ställer upp :)
Så ja packade lite saker i all stress å ryckte med mig en kudde å åkte iväg.
När ja kommer dit är hans fru (Elina) helt lugn, hon är ju van, de var ju 6:e gången nu :)

Gick jätte bra på kvällen, vi lekte lite å sen ät vi kvällsfika å ja hjälpte till å byta kläderna till pyamas på dom 2 minsta barnen å sen skulle dom sova.
Jonatan ville inte alls sova utan var uppe till å från fram till kring 22 då vart de tyst.
Men ja var tvungen å släcka alla lampor å lossas gå å lägga mig. De funkade..

Min bror höll mig uppdaterad fram till klockan 23.30 ungefär sen fick ja veta att nu ska mobilen stängas av å bebis ska ut :) Hihi*

Han ringde kl 07.00 å sa "de blev en pojke!".

Meningen var dock att han skulle komma hem på senast klockan 14.00 på tisdag morgon men då vart de inte pga några komplikationer på BB så har varit där till igår kväll (onsdag kväll) klockan 22.00. DÅ kom han hem..

Uttröttad å stressad beger jag mig hem för att bli ännu mer stressad å inse att mina 2 bröder från Sthlm är påväg till oss-IDAG!!!

Orkade dock inte göra nånting när ja kom hem utan väntade på att kl vart 23.00 å åkte å hämtade min älskade Elias från jobbet (som ja saknat helt sjukt mycket under dom få dagarna jag var hos brorsan!!) å sen sooooova.

Men vaknade (enligt rutin dom senaste dagarna) klockan 07.30 å var helt pigg. Steg dock bara upp å gick på toa å drack lite, sen kröp ja ner brevid Elias igen :)

Råkades somna om till klockan 09.00 då väckte ja Elias å vi steg upp. Å HÄR börjar stressen:

Frukost
Sortering av alla grejor som ligger huller om buller ÖVERALLT å i de blivande barnrummet
(Stanna upp å vila pga yrsel)
Dammsuga HELA huset övervåning som nedervåning
(Stanna å vila lite pga sammandragningar)
Damma mattor å filtar o dyl.
Skura
Laga mat
Äta
Köra Elias till jobbet 14.10
Dammtorka
Diska
Dammsuga soffan (en historia för sig)
mm mm mm.
Herregud nu är man trött!

Sen kom Elias föräldrar å hälsa på en sväng oxå. åsså har ja ätit lite mellanmål så ja orkar fortsätta här..

Men sängarna till mina bröder är inte bäddade å jag har inte handlat eller tvättat kläder..

STRESSAAAAAD!!
Snart är dom framme i Kalix oxå.. Dom är i Luleå..

Äh, ja får helt enkelt handla de som behövs till ikväll å imorgon bitti för ja kan inte storhadla själv, de går inte..
Så är de bara. Om inte nån är redo å förfölja mig för att som trygghet ringa ambuland när ja svimmar (inte om). Därför man behöver vara 2.

Syster min säger att tjänster ger gentjänster å ja har inte gjort annat än hjälpt henne me allt å ÄNDÅ ställer hon aldrig upp när ja väl behöver de.
Som nu till exempel, när ja måste storhandla.

Märks de att ja är stressad å vill ha fint när de kommer folk å hälsar på som inte kommer så ofta..?
Ja vill att de ska dofta gott, skina å se trevligt å städat ut när dom kommer, så är de bara.

Skiter väl i om ja borde vila som alla säger, nu ska de bli fint här ! :P haha*

Ska bädda sängarna å åka å handla strax, bara vila lite.. En stund..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback