24/4 å 25/4

Morgonen började rätt lugnt..
Frukost å sen såg de ut såhär i våran soffa

Mobil spels nördarna ;) haha*

Sen kl 12 typ åkte vi till badhuset å bada. Klockan 2 vart a less så då for ja å Elias.
Han satte sig i skuggan å plugga teori tills de var sol där å klockan var 4, då ville han grilla.

RIKTIGT RIKTIGT varmt å skönt ute hela tiden, vi drog ut radion som nå gamlingar å satt å hörde radio när vi åt hamburgarna :) Älsklingen är en riktig mäster kock! :)

MUMS!! <3

Var även tvungen å fota blommorna som mamma skickade med mina bröder hit från Sthlm..
Saknar att se blommorna så tidigt, de är nog de enda ja saknar från den tiden man bodde där.
Speciellt blåsippor å tussilago :) <3


Senare på kvällen kring kl 18.00 begav vi oss till Töre en sväng. Elias skulle hämta nån växellåda osv.
Kom hem kring 22.30 då fick j plötsligt energi till å göra hemma gjord kräm :) <3
Den blev god men inte lika god som mammas :) Ingenting är lika gott som mammas ;) haha*
Men den fick iallafall klart godkänt av mina bröder å Elias :)



Nåväl.
Idag åt vi frulle å sen var ja på coop en sväng å köpte potatis å sånt så gjorde ja lax i ugn å potatis å sås.
De var RIKTIGT gott! Åsså kom kära Jennifer på besök så vi fikade kladdkaka med glass å wienerbröds krans till efterätt <3 Mumseli mums!

Sen åkte mina bröder till syster i Sörbyn för att hälsa på å sova där till imorgon då dom åker tillbaka till Sthlm.
Sen imorgon får vi andra gäster, men kan ännu inte avslöja vem, pga att de är 2 pers som läser min blogg som inte ska få veta ännu ;) hihiii*

Efter som åkt tvättade vi Jennifers bil å sen fortsatte ja kratta gården i typ 1 timma..
(krattade igår oxå i lite mer än 1 timma)
Var tvungen å sluta pga ryggont å sammandragningar så nu säger Elias att ja inte får kratta mer :´(



Nu håller bebisen på å vålda mot mina revben å de gör ONT! Å ja är less på de :P haha*
Kommer säkert sakna de sen bara för de..

Pratade me Jimmys mamma ett tag igår när vi var i Töre å hon tyckte ja borde säga åt min BM hur ofta ja har mina sammandragningar å hur de känns för ja har ju börjat få sammandragningar redan i vecka 20+ nånting. Men i början fram till v 25 var de max en sammandragning per dag, oftast på kvällen.

Sen vecka 25+ så har ja haft sammandragningar MINST 7 gånger om dagen.
Spelar ingen roll om ja vilar eller om ja är "aktiv" typ krattar, lagar mat, promenerar eller liknande.
Kanske borde göra de då. Ska ju till BM den 3:e... Men ja har alltid tänkt att de är vanligt att man får de så ofta redan.. Ingen idé å oroa sig i "onödan", eller hur? ;P

När ja får en sammandragning känns de som att nån suger luften ur mig å ja får dåligt me syre, ja får hjärtklappning å ont i huvudet å blir helt svettig å kan inte stå rakt, utan måste böja mig framåt.
De är VÄLDIGT obehagligt!

Nån som känner igen sig, har eller har haft så tidigare?
När ja läser på nätet står de att de är förvärkar, men herregud, de kan ja ju inte ha haft sen vecka 20!?

Kram

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Jag har haft förvärkar sen vecka 22 eller nått sånt... I vecka 28 hade jag dom var 4:e minut i över 4 timmar hemma innan jag ringde till förlossningen och kom in på undersökning. Då var dom tvungna att stoppa en pågående förlossning och vi fick stanna över natten. Så länge de inte gör ont är det ingen fara... Har efter detta haft sammandragningar ungefär 20 ggr per dag i snitt (nått sånt tror jag), ibland gör dom ont under en längre tid (typ som mensvärk) och ibland är dom helt smärtfria. Magen blir stenhård och "toppar" sig... Ingen fara så länge inte de kommer regelbundet under en längre tid och gör ont tror JAG. Vissa har en mer aktiv livmoder än andra... Jag får sammandragningar så fort någon skall röra magen (inklusive BM) och vi får alltid vänta en liten stund innan BM kan känna hur bebis ligger eftersom magen måste slappna av först... =) Så det var min sida om saken i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback